Vacature Fractiemedewerker Statenfractie

De VVD-fractie telt sinds 29 maart jl. 5 leden in de Provinciale Staten van Limburg. Samen geven de Statenleden stem aan de opvattingen van ruim 44.736 kiezers. Vanuit een liberale visie, waarin vrijheid, verantwoordelijkheid, verdraagzaamheid, sociale rechtvaardigheid en gelijkwaardigheid centraal staan, zetten onze Statenleden zich in voor de belangen van de provincie Limburg. Bij het uitoefenen van hun taken worden de Statenleden ondersteund door fractiemedewerkers. De Limburgse VVD is op zoek naar: Fractiemedewerker (m/v/d), 0.3 fte (12 uur/week), m.i.v. november 2024.

Het gaat om een stimulerende en leerzame startersfunctie in het hart van de Limburgse
democratie met nauwe contacten naar de VVD-afdelingen in gemeenten, andere provincies,
Den Haag en liberalen over de grens in Duitsland en België̈. Je bent met name verantwoordelijk voor het interne dagelijkse reilen en zeilen van deStatenfractie. Denk hierbij aan het opstellen van notulen, de agenda, het afhandelen van inkomende post, het organiseren van activiteiten, bijeenkomsten, werkbezoeken en overige taken.

Hoe ziet jouw week eruit?
Op dinsdagavond ben je aanwezig bij de fractievergadering. Jij zorgt dan voor de agenda, notulen en advisering op relevante onderwerpen. Op vrijdag ben je aanwezig op het Gouvernement zo lang als nodig is. Op het Gouvernement ondersteun je de Statenleden en de Burger-Commissieleden met een verscheidenheid aan ondersteunende en administratieve taken. Je volgt hiervoor het politieke nieuws in Limburg zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen in de provincie. Periodiek zijn er bijeenkomsten die je organiseert in het Gouvernement of elders in de provincie, zoals werkbezoeken, symposia of politieke avonden. Met een 9 tot 5 mentaliteit kom je er niet. Niet dat het wekelijks op het programma staat, maar vergaderingen die tot laat in de avond duren komen voor.

Wie ben jij?
Je ben een student met affiniteit en gedrevenheid voor politiek en onderschrijft het gedachtegoed van de VVD. Jij bent, of wordt, natuurlijk ook lid van de VVD. Jij kunt zelfstandig de organisatorische, administratieve en inhoudelijke taken, die voor het goed functioneren van een Statenfractie noodzakelijk zijn, uitvoeren. Jij bent communicatief zeer vaardig en je kunt professionele relaties opbouwen en onderhouden. Je legt makkelijk contact met burgers, mensen, bedrijven en instellingen, belangenorganisaties, provincies en gemeenten.

Wat hebben wij jou te bieden?
• Een zeer interessante en leerzame functie waar je een bijdrage levert aan de
totstandkoming van beleid voor alle Limburgers.
• Een parttimefunctie met veel zelfstandigheid en ruimte voor creativiteit, nieuwe
ideeën en eigen inbreng.
• Een dynamische werkomgeving in het hart van de Limburgse politiek.
• Onderdeel uit kunnen maken van het team dat de Limburgse VVD-fractie vormt, met
kans om te leren van een grote diversiteit aan expertise die bij de Statenleden,
Burger- Commissieleden en andere medewerkers aanwezig is.
• Een uitgelezen kans om de politiek van dichtbij mee te maken en je netwerk uit
breiden.
• Een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ben jij wie we zoeken?
Daar hoopten wij al op. We zien je sollicitatie graag tegemoet! Stuur je CV en motivatiebrief uiterlijk 25 oktober 2024 naar fractie@vvdlimburg.nl t.a.v. de VVD Statenfractie Limburg, o.v.v. ‘vacature fractiemedewerker’ in het onderwerp van je mail. De sollicitatiegesprekken vinden in oktober plaats.

Voor vragen en meer informatie kun je contact opnemen met volgend mailadres:  fractie@vvdlimburg.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.